גיל הזהב

לשמחתנו, אנו חיים בתקופה בה אנשים רבים זוכים להאריך את שנות הפעילות, העשיה והעצמאות שלהם.

בהתאמה, הולכת ומתפתחת תפישה חדשה של גיל זה, כשלב בחיים המאפשר הנאה מהפירות של שנות העמל הארוכות. כעת, כאשר עול הפרנסה וגידול הילדים כבר הוקל, אנשים רבים מרגישים שפרק זה של חייהם מעניק להם הזדמנות חשובה לומר לעצמם ולעולם – "עכשיו תורי", ולהשקיע כרצונם את הזמן והמשאבים העומדים לרשותם.

מסיבות אלו מכונה שלב זה בחיים גיל הזהב או הגיל השלישי.

לצד זה, ידוע כי בגילאים אלו מופיעים לעיתים גם שורה של אתגרים פיזיים ונפשיים אשר עלולים להקשות על ההנאה מיתרונותיו של שלב מיוחד זה.

ההסתגלות לשינויים גופניים ובריאותיים, השינויים בחיי העבודה והפנאי, אבדן של בני זוג וחברים, והתמודדות עם הידיעה כי החלק הארי של החיים כבר עבר – כל אלה עלולים ליצור חוויה רגשית של מצוקה, בדידות ואף דיכאון. לצערנו מחקרים רבים מראים כי במקרים קיצוניים קיים קשר בין בדידות לדיכאון ובין דיכאון לתחלואה, תמותה ונטייה לאובדנות.

על מנת להימנע מהגעה למצבים קשים אלו ראוי לשקול טיפול פסיכולוגי לגיל הזהב.

טיפול פסיכולוגי לגיל הזהב

בגיל הזהב, לאחר שנים רבות במרוץ החיים, השגרה משתנה עד מאוד.

שינוי זה מזמין התבוננות ובחינה – של החיים שעברו עד כה, של היחסים המשמעותיים, וכן של התוכניות והרגשות ביחס לעתיד.

טיפול פסיכולוגי לגיל הזהב יכול לסייע בתהליך זה שכן פעמים רבות מדובר בחוויה מורכבת, המעוררת באדם צורך לחלוק את רגשותיו עם איש סוד.

קשר טיפולי מיטיב יכול להקל על תחושות של בדידות ומצוקה וללוות את האדם בתהליכים של התבוננות ומציאת משמעות בעבר,  בהווה ובעתיד.

במקרים מסוימים יכול לסייע טיפול פסיכולוגי לגיל הזהב גם בתהליכים של קבלה, סיכום ופרידה.

תהליכים אלו טומנים בחובם הזדמנות גדולה וחד פעמית לכתוב את הפרק האחרון של החיים באופן בו האדם בוחר לכתוב אותו עבורו ועבור קרוביו.

הצוות של אאוטריצ׳ מתמחה בטיפול בגיל השלישי

צרו קשר

יתרונות הטיפול של Outreach בגיל הזהב

במקרים רבים בני המשפחה ערים לאתגריו ומצוקתו של האדם, ומעוניינים בעזרה מקצועית עבורו, אולם נתקלים בקשיים שונים בדרכם להביאו לטיפול.

במצבים כאלה, טיפול הנערך בביתו של האדם הוא האפשרות הנוחה והישימה ביותר.  כך ניתן להתגבר על אי-נוחות פיזית ומנטלית, ולקיים את הטיפול בתנאים בהם האדם מרגיש בטוח ונינוח. תנאים אלו נועדו לסייע לאדם ולאפשר לו להשתמש בטיפול לצורך ניצול מלוא הפוטנציאל של גיל הזהב.

אנו מציעים טיפול פסיכולוגי לגיל הזהב המותאם למצבם, לצרכיהם ולרצונם של הפונים אלינו.

לעיתים יתקיים הטיפול במתכונת של שיחות בבית באופן הדומה לטיפול פסיכולוגי רגיל.

במקרים אחרים יהיה דגש על מציאות החיים, תמיכה והושטת יד במשימות החיים והפנאי, סיוע בחיבור לשירותים מתאימים וכו׳.

בנוסף, הצוות של Outreach ערוך לספק ייעוץ וליווי של בני משפחה וקרובים לאדם המטופל לפי הצורך. פעמים רבות האתגרים הפיזיים והנפשיים בגיל הזה משפיעים על הסביבה כולה ויש להידרש אליהם במסגרת של טיפול מערכתי או משפחתי לצד הטיפול האינדיבידואלי.

צרו קשר לבניית תכנית טיפולית מותאמת עבורכם

טלפון: 072-33-60-600
E-mail: [email protected]

לחצו ליצירת קשר
דילוג לתוכן