טיפול פסיכולוגי לבעלי מגבלה פיזית

בשנים האחרונות אנו עדים לתהליך מבורך, בו גוברת המודעות לנושא של מגבלות פיזיות, ובהתאמה יותר ויותר שירותים הופכים לנגישים עבור הסובלים מהמגבלות.

לתפישתנו, טיפול פסיכולוגי לבעלי מגבלה פיזית חייב להימנות בקבוצה של השירותים הללו.

ציבור רחב של אנשים סובלים ממגבלה פיזית זמנית או קבועה עקב מחלות, תאונות או נכויות.

בחלק מהמקרים נלווים לכך קשיים רגשיים ניכרים אשר לעיתים היו שם לפני הופעת המגבלה ולעיתים התפתחו במקביל אליה או בעקבותיה. כך או כך ברור כי אלו הסובלים ממגבלות פיזיות נאלצים בחלק מהמקרים להתמודד עם קשיים רבים ומגוונים הקשורים למצבם.

העמדה הרווחת בעולם הטיפול כיום היא כי הגוף והנפש קשורים זה לזה בקשר הדוק שאינו ניתן להתרה. האדם נתפס כמכלול וסימפטומים פיזיולוגיים נתפסים כמבטאים מצוקות נפשיות ולהיפך. מובן אם כן שגם בטיפול פסיכולוגי יש להתייחס לגוף ולנפש כיחידה אחת מורכבת. כל טיפול פסיכולוגי לבעלי מגבלה פיזית חייב לקחת בחשבון את ההשפעה ההדדית של המערכות השונות המרכיבות מכלול זה אחת על השנייה.

מתמודדים עם מגבלה פיזית וזקוקים לטיפול שיגיע אליכם?

צרו קשר

המענה של Outreach עבור בעלי מגבלה פיזית

דווקא במצבים מורכבים אלו של אתגרים פיזיים ונפשיים משולבים, לעיתים נבצר מאנשים להנות מטיפול פסיכולוגי.

הדבר נובע כמון מהקושי ולעיתים חוסר האפשרות, להגיע פיזית לקליניקה של המטפל. באופן אירוני, לעיתים הדבר שבגללו דרוש טיפול הוא גם זה המונע את השגתו.

עבור מצבים אלו הצוות של Outreach ערוך לקיים את הטיפול בבית המטופל, בבית חולים או בכל מקום אחר שנדרש, על מנת להסיר בכך את המכשול הפיזי מהדרך.

כמו כן אנו ערוכים לקיים תהליכים טיפוליים בהתאם לצורך עם המשפחות של בעלי מגבלה פיזית, מתוך הבנה שלעיתים מצבו של בן משפחה אחד משפיע כך או אחרת על המערכת כולה.

צוות המטפלים של Outreach צבר ניסיון רב בטיפול פסיכולוגי עבור בעלי מגבלה פיזית ופיתח כלים המותאמים לעבודה במצבים אלו. בהתאם לצרכים השונים יתמקד הטיפול בהיבטים רגשיים או מעשיים ויסייע למטופל/ת להתמודד עם מציאות חייהם באספקטים שונים.

נגישותו של הטיפול של Outreach איננה מתבטאת רק בהגעה לבית המטופל, אלא גם בחבירה אליו במקום שבו הוא נמצא, תרתי משמע, ובהבנה מעמיקה של  האתגרים המלווים את מציאות חייו. בתנאים הללו מתאפשרת חשיבה משותפת על מענה לצרכים השונים, ויישומו בפועל.

צרו קשר לבניית תכנית טיפולית מותאמת עבורכם

טלפון: 072-33-60-600
E-mail: [email protected]

לחצו ליצירת קשר
דילוג לתוכן