טיפול בגלישה הינו טיפול נפשי ייחודי המשתמש בכוחו של הים ובפרקטיקה של גלישת גלים לטובת שיפור מצבם הנפשי והפיזי של אלו הנעזרים בו. 

טיפול בגלישה המכונה לעיתים גם גלישה טיפולית, משלב התנסות חוויתית בספורט אתגרי ומהנה, יחד עם טיפול באמצעות שיחה וכלים טיפוליים נוספים. מחקרים וניסיון קליני מהעולם מלמדים בשנים האחרונות כי טיפול נפשי באמצעות גלישה טומן בחובו פוטנציאל רב לשיפור איכות החיים ויכולת ההתמודדות עם אתגרים רבים של אוכלוסיות מגוונות. 

גלישת גלים כטיפול נפשי

גולשים רואים בגלישת גלים הרבה מעבר לספורט – עבורם זוהי חוויה גופנית, נפשית ורוחנית מתמשכת ואפילו דרך חיים. למרות הדיווחים העקביים שלהם על היתרונות הפיזיים והנפשיים של גלישה עבורם, עד לאחרונה לא נחשבה הגלישה כבעלת ערך טיפולי.

ואולם, מחקרים עדכניים וניסיון קליני מלמדים כי לפעילות גופנית בסביבת הים ובתוכו ישנן תועלות רבות, וגלישת גלים היא טיפול משני יעיל להתמודדות עם אתגרים נפשיים רבים. בין השאר יכול טיפול בגלישה לתרום להפחתת מתח וחרדה, שיפור מצב הרוח, שיפור ביכולת הריכוז, חיזוק יכולות פיזיות ומנטאליות, הגברת תחושת שליטה, חיזוק הערך העצמי ותחושת המסוגלות הגברת תחושת אופטימיות ותקווה ועוד.
בנוסף, הפעולות הנדרשות מהגולש – כמו למשל פיתוח אסטרטגיות חשיבה ופעולה שיאפשרו הסתגלות לאתגרים ותנאים סביבתיים משתנים – יתרמו גם להתמודדות עם מצבים אחרים בחייו. מאפיינים אלה ואחרים הופכים את הגלישה הטיפולית לכלי בעל פוטנציאל ממשי לשיפור איכות החיים והפחתה של סימפטומים נפשיים.

במרכז התהליך של גלישה טיפולית נמצא השילוב בין פסיכותרפיה, כמפגש אנושי-טיפולי משמעותי המאפשר למטופל לקדם שיפור משמעותי בחייו, לצד המפגש עם הים והגלישה כמרחב תרפויטי בעל פוטנציאל מרפא, מכיל ומלמד. ההתבוננות הטיפולית על הים ועל הגולש בתוכו בליווי מטפלים מוסמכים, מהווים מצע פורה לחיבור בין החוויה של גלישת גלים לבין היבטים נוספים בחייו של המטופל וההתמודדות שלו עמם.

למי מתאים טיפול באמצעות גלישת גלים?

התפיסה המנחה את הפעילות שלנו היא שחשוב להתאים את אופי הטיפול לצרכים הספציפיים של הפונה, אשר משתנים מאדם לאדם ולעיתים גם בין תקופות שונות אצל אותו אדם. גלישה באופן כללי ובמיוחד גלישה טיפולית יכולים להשפיע באופן חיובי כמעט על כל מי שיתנסה בהם. באופן יותר ספציפי, טיפול בגלישה יכול לסייע לאלו המרגישים כי טיפול בשיחה מתאים פחות לאתגרים עמם הם מתמודדים ומחפשים שיטה טיפולית המערבת גם את הגוף. מכיוון שמדובר במפגש טיפולי שאינו מתרחש בקליניקה אלא בים ומשלב פעילות ספורטיבית מהנה ומפגש עם הטבע, יכולה גלישה טיפולית לסייע גם בהתגברות על חששות מטיפול פסיכולוגי ואף התנגדויות לטיפול, הנפוצות לעיתים בקרב ילדים ובני נוער הזקוקים לטיפול ייחודי שידבר בשפה שלהם. מבחינת התאגרים הנפשיים בהם יכולה לסייע גלישה טיפולית מצביע המחקר על תועלות במצבים של חרדה, דיכאון, פוסט טראומה, התמכרויות, הפרעות תקשורת, קשיי קשב וריכוז, לקויות קוגניטיביות ועוד.

מי מבצע טיפול בגלישה?

אנחנו מאמינים ששירות מקצועי של טיפול בגלישה המשלב כלים מתחום הטיפול לצד לימוד והתנסות בגלישה, יכול להימסר רק ע״י אנשי טיפול וגלישה המשלבים ניסיון, ידע והכשרה פורמאלית בשני התחומים. בהתאמה, Outreach מציעה ליווי מקצועי והדרכה לאנשי מקצוע מעולם הגלישה בעלי רקע טיפולי, על מנת שיוכלו לקיים תהליכים טיפוליים משמעותיים באיכות בלתי מתפשרת. במקביל אנו מצויים בקשר למידה ושיתוף פעולה רציף עם מומחים בינלאומיים בתחום של טיפול בגלישה דרך הארגון הבינלאומי לטיפול באמצעות גלישה (ISTO) וממשיכים לחקור ולפתח את התחום לטובת קידום שילובו בסל המענים הכללי בבריאות הנפש. אנחנו מזמינים אתכם לתפוס איתנו גלים של שינוי, גלים של תקווה. 

*עדכון עמוד אוגוסט 2023: לצערנו השירות של טיפול באמצעות גלישה של אאוטריצ׳ אינו פעיל בשלב זה מסיבות טכניות. אנו מציעים מגוון טיפולים ייחודיים אחרים. צרו קשר לקבלת פרטים נוספים.

 

טיפול באמצעות גלישת גלים מתאים לכל הגילאים

צרו קשר לבניית תכנית טיפולית מותאמת עבורכם

טלפון: 072-33-60-600
E-mail: [email protected]

לחצו ליצירת קשר
דילוג לתוכן