קארין בן סימון

קארין בן סימון

שמי קארין בן סימון, בימים אלה מסיימת את לימודי התואר השני שלי, בעבודה סוציאלית קלינית (MSW) באוניברסיטת בר אילן.

במהלך העשור האחרון התנסיתי בעבודה עם מבוגרים, ילדים ומתבגרים. בעיקר בגישה טיפולית באוריינטציה דינאמית ותהליכית, לצד ראייה הוליסטית של המטופל ועבודה משותפת עם בני המשפחה.

כיום, לצד עבודתי ב-OUTREACH, אני עובדת כמטפלת רגשית בגני ילדים על הספקטרום ועורכת הדרכות הורים. אני מתחברת לגישת הטיפול במשחק (Play therapy) וסקרנית בכל פעם מחדש להבין את עולמם הפנימי של ילדים, דרך האופן בו הם משחקים ודרך תכנים העולים במשחק. אני מביאה את הראייה הזו גם בטיפול שלי בעבודה עם מבוגרים. בעיניי התבוננות והתחברות ל"ילד הפנימי" שלנו, יכולה להיות מפתח שעשוי לקדם מודעות, שינוי והתפתחות.

במסגרת הכשרתי הקלינית התמחיתי ביחידה לנפגעי אלכוהול והימורים, ברווחה בחולון. במסגרת ההכשרה טיפלתי במטופלים אשר סובלים מבעיית ההתמכרות, כשברקע משברי חיים, טראומות ילדות ועוד. הטיפולים כללו גם הבנה של דינמיקה משפחתית וזוגית בצל ההתמכרות. בשל הרצון להעמיק את הידע המקצועי שלי בתחום זה, בחרתי לערוך את המחקר שלי על חוויית הילדות של גברים אשר גדלו בבית בו האב סובל מבעיית ההתמכרות להימורים. בנוסף, במסגרת ההכשרה, התמחיתי במרפאה קהילתית לבריאות הנפש- תרצ"ו בחולון. ערכתי טיפולים פרטניים למבוגרים המתמודדים עם אתגרים כגון: סכיזופרניה, טראומה, חרדה, התמודדות עם תהליך גירושין ומשברי חיים.

במסגרות עבודה שונות, רכשתי ניסיון טיפולי מגוון. ב"בית חם" לבני נוער בסיכון התנסיתי בעבודה טיפולית רגשית פרטנית וקבוצתית עם בני נוער במצבי חיים מורכבים; כמדריכה שיקומית בחברת "קידום פרויקטים שיקומיים" עבדתי בתפקידי הדרכה וליווי של מטופלים המתמודדים עם- דכאון, חרדה חברתית, הסתגרות, מאניה-דפרסיה ותחלואה כפולה במטרה לתמוך בתהליכי שילוב בקהילה; במרכז הארצי ל-OCD (הפרעות טורדנית כפייתיות) במודיעין עבדתי כ״מדריכת חשיפות״ וליוויתי מטופלים המתמודדים עם OCD  והפרעות כפייתיות אחרות כגון: טריכוטילומניה, אגרנות כפייתית ועוד. הליווי כלל תרגולים בקליניקה ובבתי המטופלים, תוך הקניית כלים מעשיים להתמודדות עם המחשבות הטורדניות והטקסים הנלווים להן.

האני מאמין שלי, הוא האמונה בכוחו של הקשר הטיפולי לחולל שינוי. הן במודעות העצמית והן בהתבוננות והכרה של חלקי הנפש אשר מניעים אותנו. התהליך הטיפולי בעיני הינו מסע משותף, סבלני ועדין לחקר עולמו הפנימי של המטופל. לצד זאת, אני מאמינה גם בחשיבות של עבודה וליווי משפחת המטופל, אשר פעמים רבות שותפה מלאה לתהליך ההחלמה והשיקום שלו.

צרו קשר לבניית תכנית טיפולית מותאמת עבורכם

טלפון: 072-33-60-600
E-mail: [email protected]

לחצו ליצירת קשר
דילוג לתוכן